Matematyka

Na skróty:


 

Kierunkowe Efekty Kształcenia / Karty Programu Kształcenia - 2012/13

KEK - Kierunkowe efekty kształcenia

Opis KEK
Matematyka - studia I stopnia
Matematyka - studia II stopnia

KPK - Karty programu kształcenia

Opis KPK
Matematyka - studia stacjonarne I stopnia
Matematyka - studia stacjonarne II stopnia

powrót

Profil absolwenta

Zobacz ulotkę

Sylwetka absolwenta

I stopień

Czas trwania:

3 lata (6 semestrów)

Profil studiów:

Profil ogólnoakademicki

Specjalności:

  •          Modelowanie matematyczne

Predyspozycje kandydata:

  • wiedza z matematyki na poziomie określonym przez program kształcenia matematycznego w szkołach średnich
  • zainteresowanie pogłębioną i dobrze usystematyzowaną wiedzą w zakresie matematyki i możliwością jej wykorzystania w innych dziedzinach nauki
  • zainteresowania związane z zastosowaniami metod matematycznych i instrumentów informatycznych oraz rozwijaniem narzędzi informatycznych do rozwiązywania problemów w naukach stosowanych

Kariera po studiach:

Studia na tym kierunku pozwalają naszym absolwentom na podjęcie samodzielnej pracy w firmach wykorzystujących najnowsze technologie, w szkolnictwie każdego szczebla, a także dla dostrzegających w sobie uzdolnienia badawcze – w instytutach naukowych pracujących na potrzeby różnych branż. W trakcie studiów pierwszego stopnia, wszyscy studenci odbywają pożyteczne praktyki w wiodących – pod względem zastosowań matematyki – firmach.


II stopień

Czas trwania: 

2 lata (4 semestry)

Profil studiów:

ogólnoakademicki

Specjalności:

  • Modelowanie matematyczne

Predyspozycje kandydata:

  • dostateczna wiedza z przedmiotów na studiach pierwszego stopnia na kierunku matematyka
  • umiejętność pracy w zespole
  • kreatywność
  • zainteresowanie:

- naukami ścisłymi

- matematyką i jej zastosowaniami

- opisem zjawisk fizycznych, ekonomicznych, biologicznych i z innych dziedzin nauki, modelami matematycznymi

Kariera po studiach:

  • możliwość dalszego kształcenia na studiach podyplomowych
  • możliwość podjęcia pracy:

- w szkołach średnich, wyższych, po ukończeniu kursu pedagogicznego, instytucjach naukowych i naukowo-badawczych

- wymagającej znajomości metod matematycznych i technik obliczeniowych do:

- przetwarzania i analizy danych

- rozwiązywania zagadnień inżynierskich

- wymagającej znajomości podstaw modelowania stochastycznego w matematyce finansowej i aktuarialnej lub wnioskowania statystycznego

- wymagającej znajomości programowania oraz umiejętnego wykorzystania programów komputerowych

- wymagającej logicznego myślenia, precyzyjnego formułowania pytań i opinii oraz umiejętnego formułowania prawdziwych wniosków

- w zespole nad projektami o charakterze krótko i długoterminowym


powrót

Studia stacjonarne M

Studia stacjonarne I stopnia (dzienne licencjackie - 6 semestralne)
Siatki godzin obowiązują od 01.10.2015

Lp. Plan studiów,
przedmioty wspólne
Profil Plan studiów,·
przedmioty specjalności
1

Modelowanie matematyczne


Studia stacjonarne I stopnia (dzienne licencjackie - 6 semestralne)

Siatki godzin obowiązują od 01.10.2012

Lp. Plan studiów,
przedmioty wspólne
Profil Plan studiów,·
przedmioty specjalności
1

Modelowanie matematyczne


Studia stacjonarne II stopnia (dzienne magisterskie - 4 semestralne)

Siatki godzin obowiązują od 01.10.2015

Lp. Plan studiów,
przedmioty wspólne

Specjalność

Plan studiów,·
przedmioty specjalności
1

Modelowanie matematyczne w naukach stosowanych
2 Modelowanie matematyczne w naukach podstawowych


Studia stacjonarne II stopnia (dzienne magisterskie - 4 semestralne)

Siatki godzin obowiązują od 01.10.2012

Lp. Plan studiów,
przedmioty wspólne

Specjalność

Plan studiów,·
przedmioty specjalności
1

Modelowanie matematyczne w naukach stosowanych
2 Modelowanie matematyczne w naukach podstawowych

powrót

FaLang translation system by Faboba

Adres

Politechnika Poznańska
Dziekanat Wydziału Elektrycznego
ul. Piotrowo 3A, 60-965 Poznań
tel. +48 61 665-2539, -2541, -2543, -2547
fax. +48 61 665-2548
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.